اخبار

برای بازگشت به سپاهان ریسک کردم، اما بهترین تصمیمم شد /حواله‌های خودرو پاداش صعود بودند

پیام نیازمند:

برای بازگشت به سپاهان ریسک کردم، اما بهترین تصمیمم شد /حواله‌های خودرو پاداش صعود بودند

دروازه‌بان طلایی سپاهان معتقد است باید از فصل قبل درس بگیریم و فصل جدید را از ابتدا با کمترین اشتباه شروع کنیم. 

به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان؛ پیام نیازمند در خصوص شروع دوران فوتبالی‌اش، توضیح داد: تصادفی بود. البته استعداد داشتم و در حدود ۱۲ سالگی با مصدومیت دروازه‌بان تیممان در مسابقات دانش‌آموزی در پست دروازه‌بانی ایستادم که در نهایت نیز تیم قهرمان شد. با آن عملکرد مربیان پیشنهاد دادمد که اگر دروازه‌بان شوم، سرعت پیشرفت بیشتری خواهم داشت و فکر می‌کنم تصمیم خوبی گرفتم.

او ادامه داد: زمانی که در تیم ملی جوانان، در ۱۷ سالگی اولین بار توسط فرهاد کاظمی به تیم بزرگسالان پیکان فراخوانده شدم و در لیگ یک دروازه‌بان ذخیره بودم. پس از حدود ۴-۵ سال از بازی پیکان و ذوب‌آهن شروع کردم و در بازی پیکان و پرسپولیس نقطه عطف دروازه‌بانی و فیکس بازی کردنم رقم خورد.

نیازمند با اشاره به نخستین حضورش در سپاهان یادآور شد: اقای قلعه‌نویی با تجربه کمی که در لیگ برتر داشتم و حدود ۲۵ بازی، در سن کم به من اعتماد کرد و به سپاهان آمدم. او مربی سخت‌گیری است که همیشه بهترین را می‌خواهد، ولی در کنار او بسیار یاد گرفتم و بازیکنانی از جمله من، امید نورافکن و محمد کریمی را به سپاهان آورد. 

 در سپاهان آرامش دارم

دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان در خصوص تداوم همکاری‌اش با این تیم، تصریح کرد: بودنِ آرامش و نبودِ حاشیه یک امر دو طرفه از جانب من و هواداران و باشگاه است که در طول این سال‌ها همیشه آرامش را فراهم کرده و تا جایی که امکان دارد، حمایت کرده‌اند.

او تاکید کرد: کل مجموعه سپاهان این ویژگی را دارد و این باشگاه جای خوبی برای کسی است که بخواهد پیشرفت کند. در این سال‌ها با آرامش تمام تمرکزم را صرف مسائل فنی کرده‌ام. 

محرم نویدکیا یک اسطوره است

گلر سپاهان سرمربی پیشین سپاهان را یک اسطوره واقعی دانست و گفت: محرم یک اسطوره برای هواداران، شهر اصفهان و باشگاه سپاهان است. به شخصه به او علاقه دارم. فکر می‌کنم سپاهانی‌تر از آقا محرم وجود ندارد. او حتی با وجود اینکه زمزمه‌های رفتنش از سپاهان بود، اما تعصب داشت که تیم خوب بسته شود.

او با تاکید بر اینکه نویدکیا با سپاهان فوق‌العاده نتیجه گرفت، افزود: او به عنوان کسی که اولین سال سرمربی‌گری‌اش را سپری می‌کند، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و تاریخ امتیازگیری در سپاهان با ۶۵ امتیاز زده شد. فکر می‌کردیم با این امتیاز قهرمان شویم، اما برخی جاها تمرکزمان را از دست دادیم.

دوران لژیونری یک پیام دیگر از من ساخت

نیازمند درباره دوران لژیونری‌اش در پرتغال نیز گفت: وقتی قراردادم با سپاهان تمام شد، پیشنهاداتی از ترکیه، پرتغال و یونان داشتم. بازیکن آزاد بودم و با توجه به شرایط سنی و عملکردی خوبم می‌توانستم تیمی را انتخاب کنم، اما برایم مهم بود از صفر شروع نکنم. منتظر ماندم که با نظر خود سرمربی جذب شوم که این اتفاق افتاد. متاسفانه دیر به تیم رسیدم، قرار بود دروازه‌بان فروخته شود و من جایگزین او شوم، که این اتفاق رقم نخورد. سختی‌ها را تحمل کردم و در بازی‌های جام حذفی نیز پنالتی گرفتم، اما انگار نمی‌خواست کارم درست شود. 

گلر سپاهان تاکید کرد: در این یک سال چیزهای بسیار زیادی در پرتغال یادگرفتم و شخص دیگری از من ساخت. این تجربه از لحاظ شخصیتی و فنی به من کمک کرد. دوست داشتم مسیر فوتبالی دیگری در اروپا داشته باشم، اما نشد.

او با یادآوری شکست تلخ تیمش برابر پورتو با نتیجه ۷ بر صفر، تصریح کرد: بازی برابر پرتو یکی از خاطرات تلخ من است. در صحبت و عمل سرمربی متفاوت عمل کرد. در نهایت پس از فشاری که چند ماه آوردم، در بازی با تیم دوم من را به زمین فرستاد. ۳ دفاع وسط با من بودند که هیچکدام پست تخصصیشان نبود و یک دفاع چپ و راست ذخیره به پست وسط آمدند. هافبک دفاعی نیز به دفاع وسط اضافه شد. در این ترکیب ۱۱ نفره تنها ۲ نفر بازیکن اصلی بودند و هیچ‌وقت هم به جواب سوالم نرسیدم.نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد.

نیازمند با اشاره به مراحل بازگشتش به سپاهان، ادامه داد: پس از آن دوباره یک بازی به من دادند که خداراشکر عملکرد خوبی داشتم. در نهایت پس از ۵-۶ بازی اتفاق خاصی نیفتاد، با اینکه تعطیلات پیش فصل را نیز آن‌جا ماندم؛ بازی‌ها و تمرینات پیش فصل خوبی داشتم تا در آن تیم بمانم، اما اتفاق خاصی نیفتاد. از این طرف باشگاه سپاهان پیگیر بود و از اقای ساکت و اقای فتاحی تشکر می‌کنم. نمی‌توانستم ریسک کنم و تا آخر نقل‌وانتقالات صبر کنم.

بهترین تصمیمم بازگشت به سپاهان بود

دروازه‌بان طلایی‌ها تاکید کرد: باید هر اتفاقی می‌افتد خودمان خودمان را به فوتبال زندگی برگردانیم. پس از این دوران باز هم از پرتغال پیشنهاد داشتم، اما رقم درخواستی و پول رضایتنامه انجام نشد و تنها دو سه تیم بالای جدولی در پرتغال پول رضایتنامه بقیه باشگاه‌ها را می‌دهند. در آن لیگ جابه‌جایی بازیکن کار سختی است. به نظرم بهترین تصمیمم بازگشت به سپاهان بود.

او یادآور شد: وقتی از تمرین آمدم، تماس زیادی از سمت باشگاه سپاهان و مدیر برنامه‌هایم داشتم. ۴۸ ساعت سخت را گذراندم تا تصمیم بگیرم. پنجره لیگ ایران در حال بسته شدن بود و از سوی دیگر نمی‌توانستم در اروپا ریسک کنم. الان خدا را برای این تصمیم شاکرم. 

ترانسفر یک میلیون دلاری یک شوخی بود 

گلر تیم ملی فوتبال همچنین خاطر نشان کرد: رقم یک میلیون دلاری من یک شوخی است. مبلغ بسیار کم و از نصف کمتر از این رقم را سپاهان برای انتقال من به عنوان بازیکن قرضی پرداخت کرد و این رقمی که مطرح شد شوخی است. بند فسخ قابل مذاکره است و من با رقمی بسیار کمتر به سپاهان آمدم.

او توضیح داد: بیزینس تیم‌های پرتغالی همین است که با بازیکنان خارجی انجام می‌دهند. بازیکنی را می‌خرند، سمس قرضی به تیم دیگر می‌دهند و پولش را می‌گیرند. بزرگتر از این جریان را با بازیکنان برزیلی انجام می‌دهند.امسال هم پیشنهاد خارجی داشتم، اما با بیزینسی که دارند و مبلغ ترانسفر رضایت‌نامه باید رایگان بازی می‌کردم. با تمام این اتفاقات اگر به شرایط گذشته‌ام برگردم، باز هم همان تصمیم قبل را می‌گیرم.

مطمئن بودم در لیست جام‌جهانی هستم

گلر ملی‌پوش سپاهان جام جهانی را تجربه بزرگی دانست و گفت: متاسفانه اتفاقات شیرینی نیفتاد. تمرکز فنی نداشتیم و در شرایط عادی شایسته صعود بودیم.

من نیز در تمرینات قبل جام جهانی عملکرد خوبی داشتم و همین عملکردها آقای کیروش را متعاقد کرد تا من را مسافر جام جهانی کند.

نیازمند تاکید کرد: وقتی از پرتغال برگشتم واقعا برای اینکه حتما به جام جهانی بروم نبود، خواستم اول به سپاهان کمک کنم و پس از آن به حس مفید بودن و خوشحالی برگردم. توقعی هم از سرمربی تیم ملی نداشتم. 

او ادامه داد: سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. پس از مصدومیت بیرانونو کاملا انتخاب سید حسین حسینی به عنوان دروازه‌بان دوم مشخص بود. در بازی با سنگال، تونس و نیکاراگوئه با سید حسین به میدان رفتیم و قابل پیش‌بینی بود.

نیازمند همچنین اضافه کرد: عملکرد تاکتیکی‌ام جوری بود که مطمئن بودم که در لیست خواهم بود، تفاوت فنی در تیم ملی کم است و همه خوب هستند. گلر اول تا چهارم همه هدف کمک به تیم دارند.

گردش مالی و درآمدزایی فوتبال قابل قیاس نیست

این بازیکن ملی‌پوش درباره پاداش‌های حاشیه‌ساز جام جهانی، توضیح داد: نمی‌دانم از کجا شروع کنم. مصاحبه خیلی از ورزشکاران را دیدم و بسیار ناراحت شدم که ورزشكاران، مربیان و دیگر فدراسیون‌ها به ویژه رشته‌های انفرادی به حقی که استحقاق دارند، نرسیده‌اند. نمی‌دانم وضعیت درآمدزایی در بقیه رشته‌ها چطور است، اما واقع‌بینانه در تمام دنیا گردش مالی فوتبال با هیچ رشته‌ای قابل قیاس نیست. در رشته‌های انفرادی لیاقت خیلی بیشتری دارند و باید دو چندان تلاش کنند. می‌دانم که باید توجه بیشتری به آن‌ها بشود.

او یادآور شد: با صعود تیم ملی به جام جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار پاداش از سوی فیفا به فدراسیون‌ داده شد. به علاوه آن هر پیروزی در مرحله گروهی پاداشی جداگانه دارد که فیفا پرداخت می‌کند. این درآمدزایی فوتبال به قدری است که اقای تاج در مصاحبه‌ای گفتند طلب ویلموتس از پاداش جام جهانی پرداخت می‌شود.

نیازمند خاطر نشان کرد: این پاداش‌های فوتبالی فقط مختص تیم ما نیست و بخش زیادی از آن توسط فیفا پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: بخشی از این حواله خودرو و پاداش مربوط به صعود است، اما فقط به اتفاقات داخل جام جهانی ربط دادند. این پاداش مربوط به بعد از بازی با عراق است.

گلر تیم ملی همچنین در خصوص قهرمانی تیم ملی در کافا نیز افزود: بازی آخرمان بازی سنگینی بود. ازبکستان تیم قدرتمندی بود و همه بازیکنان تلاش کردند، من نیز تلاش کردم سهم کوچکی داشته باشم. به نظرم باید عملکرد بهتری داشته باشم و خوشحالم که شرمنده نشدم.

نیازمند در پایان در خصوص جام ملت‌های آسیا، ابراز امیدواری کرد: از تیم ملی با بازی‌های دوستانه و کمپ‌های خوب حمایت شود تا در این فرصت کم باقی مانده به خوبی آماده شویم. امیدوارم هر کسی در دروازه‌ یا هر پستی هست، بیشترین کمک را به تیم ملی بکند.

مطلب قبلی ا‌دای احترام بازیکنان و کادر فنی تیم سپاهان به فعالان رسانه‌ای فقید اصفهانی
مطلب بعدی استقبال نماینده سپاهان از ملی‌پوشان نوجوان
چاپ
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

جستجو در اخبار

DNN